Thursday, April 14, 2011

Setahun yang lepas :)

Hai. Aku just nak kongsi kat sini je apa aku rasa saat ni. Setahun yang lepas on this date, during this hour. Guess where am i and i am with who , how happy i am that time. Ya  Allah, nak tulis pun menitik air mata. Esok birthday mama. Setahun yang lepas, aku dengan ayah duduk berdua kat depan plan macam-macam pasal birhtday mama esok nya tu. Ayah excited, aku terujaa. Adek dah lama tidur, sebab sekolah. Bual-bual dengan ayah apa nak buat and all. Ayah gelak-gelak, rindu nak tengok ayah gelak. Lpeas tu esok ayah balek awal sebab dah plan malam tadi. Kitorang beli cake untok mama, ayah bawak dari dapur while meand adek nyanyi kan mama lagu birthday. Ya Allah, rindu sangat saat tu. Ayah gelak-gelak kacau mama. Aku and adek senyum-senyum suruh mama tiup lilin cecepatt. Ayah bawak kelaur makan sedapppp masa tu. Ayah happy sangat. Ayah tk sudah-sudah menyanyi2 dalam kereta all way he driving. Aku and adek pulak jadi backup singer while mama tak habes-habes gelak :) Indah sangat saat tu. Tapi setelah setahun, sekarang tinggal aku mama and adek. Ayah dah pergi,ayah pergi jauhhh. Along dah tak boleh nak plan dengan ayah lagi, dah tak bole nak tengok ayah gelak-gelak lagi..ayah excited along mengelabah tak sabar nak buat plan kita semua tu. Sekarang along tak tau nak buat apa esok yah, sumpah. Along rindu ayah, along nak ikut ayah boleh tak? Kenapa ayah pergi cepat sangat.. along nak dengar ayah gelak lagi.. Ya Allah kuatkan lah hati aku malam ni,kuatkan lah semangat aku malam ni. Sehari-suntuk aku tidur buat kerja macam-macam sebab tak nak ingat tapi, tak boleh. Aku tewasss. Aku menitik jugak ingatkan ayah.. Ya Allah,kuatkan hati hamba-MU.

No comments:

Post a Comment