Wednesday, November 17, 2010

I've been tag by leyanawawan, LOL

Okay, i've been tagged by my cousiee bout 25 things bout me, LOL. Sampai 25? Hadoy tengok lah mana aku larat okay? Here we go..

25 Things About Me

 1. I suka gila minum air ribena mobile. Bukan yang dalam bottle or yang bancuh2 tuh tau, ni yang mobile. Macam isap susu botol. Besh okay feel dia. Try lah!


2. My habit each time nak tidur is suka dengar lagu. Pasang earphone kat telinga denga lagu sampai tertidur. Macam mana bukak earphone tu? Oh nanti tengah mamai cabut lah menatang tu and sambung tidur balek.


3. Each time makan kat luar (kat kolej) menu utama is nasi puteh + sup ayam/ tomyam campur. That's it. Other than that memang i tak sentuh. Why? Entahlah tekak ni macam tak lalu nak makan laen than that selaen masakan mama yang super duper hebat tuh! OH my favii is udang sambal. Masakan mama and nenek ONLY.


4. I kaki tidur. Serious. Pernah gaduh besar dengan ex i dulu sebab i lebihkan tidur than him, LOL. Suka hati aku lah. Pfft! I pantang nampak bantal, terus habes kat situ jugak. Lagi-lagi kalau dah kenyang, perut da sedap, dapat aircond, fuhhh layan bai.


5. Each time i tidur mesti i akan tutup muka dengan bantal or something which muka i mesti i akan cover dengan something. Paling selalu rambut  lah. That why i bela rambut panjang sebab kalau tertidur kat mana-mana, rambut ni i gunakan cover muka. kalau tak tutup muka dengan something rasa macam tak kena jek lah tidur, ish. Oh and i tidur tasuke paki bantal kadang, LOL. and suka peluk teddy :)


6. Okay ini dulu, tapi sekarang kadang-kadang jek i buat which is i suka hisap jari. SERIOUS. Tapi habit bodoh ni dah boleh control. Malu okay. Dah besar2 pun pangai macam hape, jato saham!


7. I takboleh hidup without handphone! SUMPAH! Kalau nak keluar, benda first i campak masuk handbag and i check is handphone dulu. I ada dua handphone, so dua-dua i capai dulu. Dalam handbag selalu ada both handphone, perfume, purse, tissue, eyemo, compact powder, kelip rambut and ribena :D


8. Sangat shopaholic! If i tak control and manage myself, sumpah boleh makan megi hari-hari. Pantang ada sale, new fesyen, color menarek memag i tarek terus bawak pergi counter. Kedai i suka pergi and menghabes serta jahamkan duet is Topshop, Forever 21, Roxy, MNG, Cotton On, Zara, Dorothy Perkins, FCUK,  NOSE, Guess, Charles & Keith and Levis. Okay sumpah boleh gila kalau ada sale serentak! Semua tempat nak masuk. pfft!


9. I do love reading. I read books. More to bout social/life/novel. If malay, aku hantu novel. Ini semua pika punya pasal. If english, i prefer to read anna keith punya books. Or more to life thingy. 


10. Sangat suka dan cintakan dota macam nak gila. Addicted like hell! But im trying to elak-elak and tingalkan menatang ni, tapi takbole weh! Shit! Gatal jek jari jemari nak pergi online. paling lama taksentuh dota 2 hari lepas tuh dah macam mati laki tak ley duduk diam -.-


11. Sangat susah nak accept someone into my life. I mean a loves one lah. Who wanna be mine, saya sangat heartless.  But now, tidak :) Im taken by Faisal Adnan my loves one. Love you muchy lah b. Hee. Okay enuf. Susah nak percaya orang, once i trust, i mean it. Once you broke it, theres no more TRUST on you even you are forgiven by me .


12. I hate backstabber / liar people / hypocrite / fake / rempit-guy / minah rempit / budak baru nak kenal dunia tapi bajet kau hot and pandai segala / people that doesn't know how to respect org tua  and org tua gatal miang! Eii nak jek aku pijak kau ni. I pernah kene seduce by org tua which i think he was unisel people yg kerja kat admin something. OMG sumpah aku nak tampa! On my orientation day, i dun even know where the hell he get my num and ajak jumpa and all. Siap bagi gambar lagi! Pfft! 


13. Kulit saya sangat super sensitif. Kalau kene lecak or lopak-lopak air sikit ha mula lah balek tergaru sana sini. Habes merah-merah. Also, kalau kene nyamuk, haa macam hape jek. Kan b? you sendiri penah tgok mcm mana i jd munyet depan you -.-


14. Im so into art,nature,creation,photo thingy. So true. I am, but mama tak bagi ambek that type of course sebab entah lah. So, apa yg saya belajar ini bukan lah bidang pilihan saya yer, pfft!


15. Panas baran, cepat melenting if i can't control myself. This is what my bf told me. . I am trying to control ni, haih susah! Dah lama tak berdua ni, bila dah berdua i should behave myself. Ubah pangai awak tu nedy! And, saya sudah pandai jealous sekarang, yeay! pfft! -.-


16. Suka buat hal sendiri. Rather than sit alone in my room, baca buku ke novel ke, online ke hape ke than ambek tahu pasal others. Yang tak berkaitan dengan kita, what for nak ambek tahu. Buat kasi semak otak buat apa kan? I just do care about my life, my family, my bf and my gf's ONLY :)


17. Tak suka bermusuh. Tapi jangan cabar tahap sabar aku. Selagi boleh sabar, im just smiling. But if da melampau i swear that you will be paid by me for what you've done! I swear. 


18. I loves makeup. Fashion and addicted to those beauty things. Biasalah perempuan kan? Benda-benda ni tak hilang. each time keluar mesti beli barang make up. Sampai tak tahu nak pakai bila. LOL. 


19. Barang mesti ada with me is handphone, earphone, lappey, magazine, ribena, broadband/internet Campak aku kat mana-mana, ade benda-benda ni, bole hidup lah weh! :D


20. Each time keluar rumah, i mean hangout with boyfee or friends, i will make sure that jam dah pakai,dalam handbag dah ada both handphone, purse, tissue, compact, eyeliner, perfume and sepit. Oh i need 1 hour untuk siap before keluar, normal lah perempuan kan :)


21. Jangan tegur bila aku out of mood. Tak payah lah nak terjah tanya macam nak mintak jari tengah macam ni "kau okay tak? " "kau asal doe?" memang haram aku takkan layan. -.-


22. Alergic gila dengan bunyi kapur digesel-gesel or diheret-heret kat papan or sewaktu dengannya. Besi ditarik-tarik and gatal maen kapur kat kuku. Ngilu bodoh! Kalau nak tengok muka pelik aku, sila lah buat then kau kene penyepak dengan aku -.-


23. Gila shisha! Sumpah! But now dah kene kurangkan sebab musabab yang harus dielakkan. Boyfee aku pun tak bg aku shisha sangat dah, uwaaa ;'(


24. I love to laugh.sebab  ketawa buat hati senang. ketawa jugak boleh buat aku tak terlalu teringatkan masalah yang kadang-kadang boleh rasa mcam nak jek jerut leher ni. And aku selalu gigihkan muka ni senyum once i get down and out of track. Once senyum, hati sikit lega, kan :)


25. Kemas rumah,kemas dapur,basuh baju, sidai baju, lipat kain, masak and apa-apa jeklah bg jek memang sure i can do BUT, jangan bagi aku buang sampah. Sampah yg da penuh2 busuk hanyir and all memang haram aku takkan pegang, tak pecaye pi tanya mama ;)

 *enuf , penat jari weh -.- *

No comments:

Post a Comment