Thursday, December 30, 2010

Ayah



25 Disember 2010

 The day that changed my entire life, sumpah. Unexpected that he leaves us, me mama and sissy. Ayah tapenah saket, tapenah tunjuk pun dye saket but tiba-tiba he got an heart attacked dekat tempat kerja. Around 4 mama called me asked me to get home (JB) masa tu im was at shah alam just get finished my lunch with boyfee, wan and mel. Mama called me like seriously crying and i was saterted to cried too. I asked him to sent me over bustand sebab nak balek jb sangat-sangat. Masa tu dalam kepala ni dah tak fikir apa dah selain AYAH, NAK AYAH. Tepat pukul 4.30 cik halim called me said that ayah was gone, Ya Allah, macam halilintar dekat telinga lali, terus aku meraung menanges dalam kereta masa tu, faisal seboleh2 calm me down but i can't sebab sumpah rasa nak terbang balek time tuh jugak. I keep crying from shah alam to bukit jalil, in the bus on the way to Jb. Hm, okay tak sanggup nak sambung sebab ini pun rasa nak menanges sangat dah. Sumpah rindu ayah sangat. Ralat sebab jumpa dye dalam keadaam macam tu. Terjatuh aku depan pintu right after mak long pimpin aku masuk ruma tengok ayah, merangkak aku peluk badan ayah masa tuh, banyak kali aku cium ayah before pak ngah and yang laen nak angkat ayah. Kuat aku genggam besi tu taknak bagi ayah pergi. Muka ayah senyum jek masa tuh macam dye tengah tidur, tenang sangat.. Ayah, rindu sangat dengan ayah. Beriya-riya dye nak aku balek. Mama cakap ayah nak makan burger Mc'd prosperity tapi ayah hold dulu sebab ayah cakap " taknak la, along takde takbest, kita tunggu dye balek laa" each time teringat ni sumpah aku menanges non-stop. Hari-hari aku nanges nak tidur, teringat muka ayah, dye ketawa and all. Macam tak percaye sangat dye dah takde, sumpah. Last aku balek few weeks ago, dye layankan aku macam-macam nak makan itu ini. Ade sekali tu, dah pukul 11.00pm, credit aku habes, aku dah pesan dengan ayah nanti belikan topup. Dye balek dye tak belikan, merajuk aku. Sanggup dye keluar malam2 pergi 7E bawah belikan aku topup. Dye datang bilik aku dye cakap " nah topup, haa berseri sikit muka, sengeh pun " Ya Allah, berdosanya aku bila teringat balek. Dye tak sempat tengok aku grad, tu paling aku sedeh sebab dye beriye-riye suka sangat aku continue study. Aku sekarang suka duduk sorang-sorang kat hall tempat dye salu duduk. Terasa macam dye ade sebela aku. Malam-malam terasa macam dye balek keje, senyum lah, sengeh lah, buat muka la and all. Paling mahal is mata kelip-kelip dye bila dye tasuke aku buat something, haha. Comel! Aku suka sakat dye kadang bila dye sikat rambut, padahal takde rambut sangat tapi sikat mengalahkan rambut aku lama dye. Aku pegang hp dye, aku bukak gambar dye, tergelak sambil menanges aku tengok gambar2 dye, posing bapak aku duh kat iskandar tuh, adui. Hee. Rindu sangat..Sumpah. Aku dah takde semangat nak sambung study, sumpah. Aku nak dekat dengan mama and adek. Tapi mama marah, mama cakap teruskan, ingat pesan ayah and all. Ayah nak sangat aku dengan adek pakai tudung, banyak kali dye kias-kias cuma aku dengan adek ni 'liat' sikit nak ikut, hee.  Niat memang ada. Insya'Allah aku akn pakai tudung lepas 100 hari nanti, pesan ayah and pesan mama. Sikit2 aku nak beruba. Jiwa aku da kosong sangat, ralat tak dapat jumpa ayah lama-lama. Hm, along rindu sangat dengan ayah. Semoga ayah dicucuri rahmat oleh-NYA dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman, AL-FATIHAH.

2 comments:

  1. sabar yunk!sama2 kite berubah ke jalan yg diredhainya insyaallah-amin-

    ReplyDelete
  2. al-fatihah, be strong. you can do it

    ReplyDelete